2019. február 3., vasárnap

HORGÁSZAT AZ IRODALOMBAN (9)

Ernest Hemingway: Emberek a Szajnán

  Ha végeztem az aznapi munkával, vagy éppen forgattam valamit a fejemben, olykor-olykor végigsétáltam a part mentén. Ha jártam vagy csináltam valamit, vagy elnéztem másokat, amint éppen szakértő módon csinálnak valamit, könnyebben ment a gondolkodás. Az Ile de la Cité, a Pont Neuf alatt, ahol IV. Henrik szobra áll, hajóorrszerű ékben végződik, s van ott a vízparton egy kis park, benne gyönyörű, szálas és terebélyes gesztenyefák, s azokban az áramlásokban, limánokban, amelyeket ott a Szajna folyása létrehoz, pompásan lehet horgászni. Itt szoktam lemenni a lépcsőn a parkba, s elnézegetni a horgászokat a parton vagy a nagy híd alatt. A jó horgászhelyek a vízállástól függően változtak, a horgászok hosszú, összerakható nád horgászbotokat használtak, nagyon finom toldalékzsinórral, könnyű járású orsóval és tollas úszóval horgásztak, és a horgászott szakasztól függően választották ki a csalétket. Valamit mindig fogtak, sőt nem ritkán kitűnő fogásuk akadt valami ragadozó őnhöz hasonló halból, amelyet goujonnak hívnak. Ez a hal egészben sütve nagyon ízletes, én egész tányérravalót meg tudtam enni belőle. Alakja telt, húsa édeskés, még a friss szardíniánál is zamatosabb, csöppet sem olajos, s mi úgy ettük, csontostul, mindenestül.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése