2021. március 16., kedd

HORGÁSZAT AZ IRODALOMBAN /14/

 OTA PAVEL: A HALAK JEGYÉBEN


 

 - Csinálok neked horgászbotot. Már régóta tartogatom számodra. 

  Kivett a zsebéből egy éles kést, egy nyisszantás ide, egy nyisszantás oda, én meg figyeltem kérges kezét, melyen eggyel kevesebb ujj volt,  a saját késével nyisszantotta le, miközben kosárnak való vesszőt vágott. Néztem fájdalomtól eltorzult arcát, megint fájt a szilánk a derekában. De a fájdalomcsillapító alkohol elfogyott. Elkészült a bottal. Akkor nem tudtam, hogy ez volt életem legjobb horgászbotja, de ma már tudom. Az a gyermekkori horgászbot volt, amellyel nem értek fel az amerikai és japán gyárak későbbi termékei. Rákötött a zsinórra egy lúdtollat meg egy horgot. Aztán azt mondta:

 - A szigetnél magányos sügérek tanyáznak.  Eredj oda, seggfejke, kócold össze a sörényüket. Itt megvárlak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése