2020. december 9., szerda

HORGÁSZAT AZ IRODALOMBAN /11/

 

Bohumil Hrabal: Házimurik


Ha esik, akkor melankolikus vagyok, mint az esős ég, gyerekkoromban horgászni jártam, ha esett, akkor haraptak a halak, horgásztam, mert én most is imádom a halat... csakhogy amikor felnőttem, abbahagytam a horgászást, mert horgászengedélyt kellett volna váltanom... A sörgyár mögött az Elba folyt, tizenöt éven át horgásztam ott, nagyon szerettem fürdeni abban a folyóban, a gyermekkorom folyójában, késő tavasztól kijártam a strandra, az egész szünidőt a folyónál töltöttem, nagyon szerettem éjszaka fürdeni, pláne, ha sütött a hold... Annál az én folyómnál tanultam meg csendesnek és szűkszavúnak lenni.

 

... és láttam, hogy itt is horgászok ülnek vagy állnak a parton, és némelyikük csillogó műcsalit dob nagy távolságba, a csalihal megvillan a napfényben, egy pillanatra megáll a folyó fölött, aztán megcsillan a horgászzsineg is, de egy másodperc múlva az egész mozgó felszerelés beleesik a vízbe, és a horgász elkezdi visszafelé tekerni a ferde szögben húrszerűen feszülő zsinórt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése