2013. december 5., csütörtök

TÉL KÜSZÖBÉN.

  Halkan koppan a léptem a keményre dermedt erdei úton, zizzen a fagyos avar a talpam alatt. Csend ül a fák közt, kora téli reggel hidege húzza összébb a világot. Alig rezdül, alig moccan az élet. Lombjuk vesztett fák közt ereszkedik a fény, bágyadt lassúsággal, alig erővel. Csak a cserbokrok őrzik rozsdás lombgúnyájukat, csak a talaj közelében mosolyog a zöld, szürkévé kopik a nyugodni készülő erdő. Színpadán az enyészet rendez előadást, szomorú némaságába ritkán szól bele egy-egy cinke, léprigó vagy harkály. A nyári tobzódó dúskálás ideje lejárt, az egyre kegyetlenebb fagyos éjszakák jeget, csendnél csendesebb csendet adnak át a reggeli fénynek. Mozdulatlan most az erdő, mintha csak én lennék benne élő. Persze, jár még madár, bújik még valahol vad, ám már lassul a ritmus, tétovák, óvatosak a léptek. Néhány apró rovar is röpül még, csak ő tudja, mi okból és hová. Tél jön, ez a rendje a világnak. Vele csend, nyugvó némaság. Vele mély álom, szunnyadó nyugalom. Vele kemény harc az életért. 










 

3 megjegyzés:

  1. Itt írok, mert màs elérhetőséged nem ismerem. Jelöltelek a 2013-as Horgászblog díjra, ha elfogadod, akkor tedd ki a logot ami a blogomon van.
    Üdv, Ervin

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves tőled, de olvasva mások blogjait, azok ezerszer jobban megérdemlik! Amúgy sem vagyok híve ilyesfajta megmérettetéseknek! Remélem, érted! Még egyszer nagyon köszönöm a figyelmet, és a bizalmat! Ervin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem és köszönöm, a blogod jó, egyre jobb! Írj sokat pecáról, fényképezz, mert én szívesen olvasom ;-) gondolom mások is egyre többen.

      Törlés